Syysmarkkinat

Syysmarkkinat 2022

SYK:n vanhempainyhdistys järjestää koululla perinteiset

syysmarkkinat lauantaina 8.10.2022 klo 11–14.

Syysmarkkinat on jokavuotinen vanhempainyhdistyksen järjestämä tapahtuma, johon voivat osallistua kaikki koulun 3.–9. luokat. Syysmarkkinat järjestetään syys–lokakuussa. Luokat voivat hankkia rahaa omaan toimintaansa, retkiin, leirikouluihin jne.

Jokainen Syysmarkkinoille aikova luokka suunnittelee itsenäisesti oman toimintansa ja ilmoittaa siitä määräpäivään mennessä vanhempainyhdistyksen syysmarkkinatiimille. Syysmarkkinatiimi koordinoi tapahtumaa mm. sijoittamalla luokkien myyntipisteet ja muut toiminnat sopivalla tavalla koulun aula- ja ulkotiloihin. Samalla tiimi varmistaa, etteivät luokat järjestä turhaa päällekkäistä toimintaa.

Jokaisella luokalla on etuoikeus järjestää aiemmin "keksimänsä" toiminta seuraavina vuosina. 9. luokilta vapautuvat toiminnat jaetaan halukkaiden kesken Vanhempainyhdistyksen toimesta, niitä ei voi "testamentata" eteenpäin luokkien kesken.

Ruokamyynti on nykyisin erittäin suosittua, ja se vaikuttaa yksittäisen luokan myyntitulokseen. Kannattaa siis keksiä jotain uutta ja kiinnostavaa yleisön houkuttamiseksi.

Syysmarkkinoiden kahvila/buffet-myynti on varattu 8-luokille. (Kahvin, teen, kaakaon ns. kahvilamyyntiä eivät saa muut luokat saa järjestää.)

Markkinoita varten on luokan vanhemmista hyvä nimetä yksi vastuuhenkilö ja hänelle avuksi pieni työryhmä. Jokainen luokka siis suunnittelee omat markkinakojunsa ja ilmoittaa ne ja vastuuhenkilön yhteystietoineen vanhempainyhdistyksen hallitukselle (syysmarkkinat ät sykvanhempainyhdistys.fi), jollei syysmarkkinavastaavana toimi luokan yhdysvanhempi.

Luokkien yhdysvanhemmat saavat tapahtumasta tarkempaa tietoa koulun vanhempian illoissa ja heidän kauttaan syysmarkkinatiimi tiedottaa eri luokkia.

Syysmarkkinavastaavien yhteystiedot pyydetään lähettämään mahdollisimman pian.